حسابداری شخصی در اکسل مهمترین هدف این محصول استفاده از اکسل برای مدیریت هزینه های شخصی می باشد و اولین نکته ای که در این موضوع باید بدانید این است که برای کار با این برنامه نیازی به مفاهیم تخصصی حسابداری ندارید و تنها با درک مفاهیم کلی هزینه و درآمد می توانید با آن کار کنید. این محصول از هفت بخش زیر تشکیل شده است که در ادامه با هر یک از این بخش ها آشنا خواهید شد : دسته بندی هزینه ها شما میتوانید به تعداد دلخواه، دسته بندی برای هزینه ها ایجاد کنید و بعدا در زمان ثبت یک هزینه، به دسته دلخواه هزینه اختصاص دهید. تصویر لیست دسته بندی هزینه ها : توجه کنید که با ثبت هر هزینه در لیست هزینه های روزانه، به طور خودکار جمع کل هزینه های هر گروه هزینه محاسبه می شود. دسته بندی درآمد ها شما میتوانید به تعداد دلخواه، دسته بندی برای درآمد ها ایجاد کنید و بعدا در زمان ثبت یک درآمد، به دسته اضافه شده درآمد اختصاص دهید. تصویر لیست دسته بندی درآمد ها : حساب ها در این سیستم حسابداری (حسابداری شخصی در اکسل) ، حساب به محلی برای نگهداری پول گفته می شود و شما می توانید حسابهای بانکی یا کیف پول خود یا هر یک از اعضای خانواده را به عنوان یک حساب تعریف کنید و در زمان تعریف یک حساب می توانید برای آن مبلغی به عنوان موجودی اولیه تعریف کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، با درج اطلاعات مربوط به مبالغ وارد شده به هر حساب یا مبالغ خارج شده از آن، جمع کل ورود و خروج هر حساب و همینطور مانده حساب در این لیست محاسبه می شود. درآمد ها برای ثبت درآمد های کسب شده یک لیست جداگانه وجود دارد و شما کافیست که اطلاعات ردیف درآمدی را در آن وارد کنید. هزینه ها کاملا مشابه لیست درآمد ها، برای ثبت هزینه های انجام شده نیز یک لیست جداگانه وجود دارد و شما کافیست که اطلاعات ردیف هزینه ای را در آن وارد کنید. انتقال وجه بین حساب ها برای ثبت انتقال وجه بین حسابها، مانند اینکه پولی را از بانک برمیدارید و در کیف پول خود قرار می دهید، نیز یک لیست جداگانه وجود دارد. گزارش در یک صفحه ساده اکسل خلاصه ای از جمع بندی کل، سالیانه و ماهیانه ارائه شده و شما می توانید آن را بر حسب نیاز خود ویرایش کنید. این فایل بدون هر گونه کد VBA ساخته شده و منظق ساده و در عین حال کارامدی دارد که می تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد.
14 نظر
تازه ترین ها