ماکروی این مقاله به شما اجازه می دهد که در محیط VBE یک نرم افزار Office (نه الزاما اکسل) و با استفاده از کد های VBA یک بانک اطلاعاتی اکسس ایجاد کرده و درون آن یک جدول با فیلد های دلخواه تعریف کنید. البته با توجه به استفاده از کتابخانه ADOBD در این ماکرو لازم است که قبل از اجرای ماکرو این کتابخانه را فعال کنید. برای انجام این کار در محیط VBE از منوی Tools گزینه References را انتخاب کنید و سپس در پنجره باز شده گزینه Microsoft ActiveX Data Objects را انتخاب کنید.

این هم کد ماکروی مورد نظر :
Sub CreateDatabase() Dim dbConnectStr As String Dim Catalog As Object Dim cnt As ADODB.Connection Dim dbPath As String 'Set database name here dbPath = "C:\test.mdb" dbConnectStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & dbPath & ";" 'Create new database Set Catalog = CreateObject("ADOX.Catalog") Catalog.Create dbConnectStr Set Catalog = Nothing 'Connect to database and insert a new table Set cnt = New ADODB.Connection With cnt .Open dbConnectStr .Execute "CREATE TABLE tblSample ([Name] text(50) WITH Compression, " & _ "[Address] text(150) WITH Compression, " & _ "[City] text(50) WITH Compression, " & _ "[PostalCode] text(6) WITH Compression, " & _ "[Phone] text(10) WITH Compression)" End With Set cnt = NothingEnd Sub
0 نظر
تازه ترین ها