بازار کار برنامه نویسی بلاک چین در حال رشد است! یا چرا باید برنامه‌نویسی بلاک چین را بیاموزیم؟!

در این مقاله به این سوال اصلی پاسخ می‌دهیم که : مشاغل مرتبط با بلاک چین خصوصا برنامه نویسی بلاک چین چه آینده‌ای دارد؟ و چه فرصت های شغلی برای یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین متصور است!؟

مشاهدات فراوانی وجود دارد که نشان دهنده‌ی افزایش تقاضا و حقوق برای توسعه دهندگان بلاک چین است. Glassdoor، یک سایت بررسی مشاغل ،اعلام کرد که تقاضا برای مشاغل مرتبط با بلاک چین امسال، نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. نیویورک بیشترین تعداد درخواست را داشته است. Upwork (www.upwork.com) سایتی برای فریلنسرها، اظهار داشت که تقاضا برای فریلنسرهایی با دارایی بلاک چین ۳۵۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بلاک چین یک دوره عالی برای یک حرفه جدید است. اگر برنامه نویسی نمی کنید ، هنوز می توانید با ثبت نام در دوره بلاک چین در بعضی موسسات یا جستجو و مطالعه در برخی سایت ها، بلاک چین را یاد بگیرید و با تمرین و پشتکار زیاد مهارت و برنامه نویسی خود را به طور کارآمدی تقویت کنید. البته بسیاری از دوره های بلاک چین اغلب بدون گواهینامه ارائه می شوند. در حال حاضر افراد زیادی با این فناوری اشنا هستند ، اما به دلیل عدم راهنمایی و محتوای مناسب ، نمی توانند ساده ترین کارها را انجام دهند. البته این مساله برای افراد سخت کوشی که با تمرین های فراوان به افزایش مهارت و کدنویسی و برنامه نویسی خود می پردازند، صدق نمی کند.

۵ مهارتی که توسعه دهنده بلاک چین باید داشته باشند، چیست؟

  1. اکنون ، برخی از مهارت های اساسی را که یک توسعه دهنده بلاک چین باید داشته باشد، بررسی می کنیم: دانش بی عیب و نقص طراحی الگوریتم ها و ساختارهای داده - از بسیاری از ساختارهای داده برای ساخت یک سیستم ایمن استفاده می شود و بنابراین ، دانستن ساختار داده ها الزامی است وتسلط بر بلاک چین کافی نیست.
  2. تبحر در زبان های برنامه نویسی از جمله جاوا، C ++ و JavaScript
  3. آشنایی با مفهوم قراردادهای هوشمند و توسعه آن: قراردادهای هوشمند عبارتند از قراردادهای خوداجرا که در آنها شرایط توافق نامه بین خریدار و فروشنده نوشته شده است. از آنجا که تمام بلاک چین در تلاشند قابلیت قرارداد هوشمند را در سیستم های خود بگنجانند، توسعه دهندگانی که مایل به ورود به حوزه بلاک چین هستند باید توسعه قرارداد هوشمند را بیاموزند، که شامل یادگیری زبان‌های خاص شبکه، از جملهChaincode ، Viper ، سالیدیتی و غیره است.
  4. تجربه کار با پایگاه های داده بزرگ و پروژه های متن باز
  5. آشنایی با معماری بلاک چین. توسعه دهنده بلاک چین باید درک کاملی از نحوه کار بلاک چین و معماری آن داشته باشد. مفاهیم مربوط به فناوری دفتر توزیع شده ، توابع هش ، اجماع و غیره باید روشن باشد.

به عنوان یک مجموعه مهارت، بلاک چین ترکیبی از فن‌آوری‌ها و مفاهیم برنامه نویسی موجود، مانند برنامه نویسی شی گرا و اقتصاد دفتر کل ، با درک رمزنگاری است. به همین ترتیب ، تقاضا برای مشاغل دیگر، مانند مدیران محصول و متخصصان مورد نیاز، در صنعت نیز در حال افزایش است.

حقوق برنامه نویسی بلاک چین

برنامه نویسی بلاک چین

تقاضای سرسام آور برای مشاغل مرتبط با بلاک چین منجر به افزایش قابل توجه حقوق شاغلین این دسته شده است. طبق صحبت های سایت مشاغل آنلاینHired ، بهCNBC ، متوسط حقوق برای توسعه دهندگان بلاک چین بین ۱۵۰،۰۰۰ تا ۱۷۵،۰۰۰ دلار است – یعنی تقریباً ۱۵،۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ دلار بیشتر از دستمزد استاندارد مهندسان نرم افزار است. این محدوده حقوق و دستمزد، توسعه دهندگان بلاک چین را با مهندسان متخصص در هوش مصنوعی هم تراز می کند. موسسه ی International Data Corporation (IDC) تخمین زده که پذیرش فناوری بلاک چین در سالهای ۲۰۱۷-۲۰۲۲ با سرعت زیادی رشد خواهد داشت. توسعه دهندگان بلاک چین در حال حاضر هم حقوق بالایی دریافت می کنند. در انگلستان ، دستمزد توسعه دهنده بلاک چین از ۶۰،۰۰۰ تا ۱۴۰،۰۰۰ $ در سال است. در کانادا ، یک توسعه دهنده بلاک چین می تواند به طور متوسط ۸۵۰۰۰ دلار درآمد کسب کند. حتی افراد با تجربه می توانند سالانه ۱۷۵۷۵۰ دلار درآمد داشته باشند. یک توسعه دهنده بلاک چین در سیلیکون ولی ، ایالات متحده ، می تواند ۱۵۸۰۰۰ دلار به عنوان متوسط حقوق سالانه درآمد کسب کند. همچنین توسعه دهنده‌گان بلاک چین در کریپتو ولی، سوئیس می توانند مبلغی بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار دلار کسب کنند.

دلیل حقوق بالا برای توسعه دهندگان بلاک چین چیست؟

دستمزد بالا برای کارکنان مرتبط با بلاک چین تابع افزایش تقاضا و عرضه است. شرکت های معروف و معتبر از بلاک چین استقبال کرده و ابتکارات خود را به طور خاص در ارتباط با این فناوری اعلام کرده اند. به عنوان مثال ، شرکت مایکروسافت (MSFT) یک پلتفرم blockchain-as-a-service (BAAS) در Azure ، بخش ابر خود، راه اندازی کرده است. شرکت IBM نیز قسمتی را به بلاک چین راه اندازی کرده است. حتی شبکه اجتماعی فیس بوک (FB) گروهی را برای بررسی کاربردهای بلاک چین در تجارت خود ایجاد کرده است. کمبود مهارت ها در این بخش به افزایش حقوق متخصصان بلاک چین کمک شایانی کرده است. چندین طرح جدید برای جبران این شکاف در عرضه آغاز شده است ، مانند برنامه های جایزه برای تشویق توسعه دهندگان! دانشگاه ها نیز دراین مورد فعال بوده و دوره های آنلاین را برای آموزش متخصصان راه اندازی کرده اند. آینده توسعه دهندگان بلاک چین بلاک چین یکی از مهارت های مورد تقاضا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ست. گزارش اخیر LinkedIn بلاک چین را به عنوان یکی از مهارت های برتر فناوری در این سال ها قرار داده است. در حال حاضر ، مشاغل زیادی با حقوق بالا برای توسعه دهندگان بلاک چین در سراسر جهان وجود دارد. دومین مهارت مورد تقاضا پس از متخصصان رباتیک ، توسعه دهندگان بلاک چین است و انتظار می رود در آینده با روندی چند برابری روبرو شود. مشاغل توسعه دهنده بلاک چین در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارند، همچنین دهنده بلاک چین شانس مالی زیادی دارند. فرض کنید شما توانایی ارائه ارزش مورد نیاز برای شرکت های مختلف ازIBM ،Cognizant و غیره تا شرکت های نوپا را دارید. در این صورت، شما می توانید به عنوان توسعه دهنده بلاک چین در انجا مشغول شوید و حقوق قابل توجهی را دریافت کنید. بازار بلاک چین در حال رشد است. Covid-19 روند دیجیتال سازی را تسریع کرد و مشاغل زیادی به اجبار باید به دنبال راه حل های کارآمد جدید باشند. بلاک چین به یکی از راه حل‌ها تبدیل شده است زیرا این فناوری دارای مزایای بسیار زیادی از جمله امنیت، شفافیت، هزینه پشتیبانی کمتر و موارد دیگر است. بنابراین تعجب آور نیست که صنایع پیشرفته بلاک چین را در در برنامه خود قرار دهند. طبق گفته های استاتیستا ، در سال ۲۰۲۰ بانکداری صنعتی با بیشترین هزینه کردن برای بلاک چین بوده است، تقریباً ۳۰ درصد سهم بازار را در اختیار داشتند و تولید فرآیند ۱۱٫۴٪ از هزینه های بلاک چین در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

نویسنده : رضا یحیی پور
تاریخ انتشار : 1400-06-05 04:30:00
5360

0 نظر

user


تازه ترین ها