دریافت suggestionهای گوگل در گوگل شیت یا اکسل

در موضوع بازاریابی دیجیتال و بطور خاص بحث سئو و انجام تبلیغات گوگل، به لیست حدث های گوگل یا google suggestion نیاز پیدا خواهید کرد. بعنوان مثال یکی از گام‌های ابتدایی seo تحقیق کلمات کلیدی یا keyword research ست و شما بعنوان یه سئوکار باید نیم نگاهی به لیست suggestion  های گوگل داشته باشید. این لیست در برخی روش‌ها نظیر روش a.method جناب آقای طالبی سهم بسزایی دارد.
اگر مایلید با روش a.method آشنایی بیشتری پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنم: این ویدیو را در کانال آپارت‌ و این ویدیو از ارائه‌ ایشان در کندو رو ببینید! در غیر این صورت، این ویدیو که گام‌های مختلف a.method رو بصورت خلاصه مرور کرده را، حتما ملاحظه کنید.
یکی از گام‌های دشوار a.method، آوردن فهرست حدث‌های گوگل در آنالیز کلمات کلیدی ست. اینکه یک یک کلمات از مروگر فراخوانی شده و در اکسل یادداشت شوند کار راحتی نیست، و کمی هم خسته‌کننده است. و بقول آقای طالبی کمرشکن! خیلی خوب می‌شد اگر می‌شد این‌ کلمات را مستقیم در اکسل وارد کرد بسیار جالب می‌بود...   برای انجام راحت‌تر این فرآیند، محصول «فایل اکسل suggestion های گوگل» توسط فردانش ارائه شده‌است. این محصول با استفاده از  api ارائه شده توسط گوگل طراحی و در محیط google sheet پیاده سازی شده‌است. با گرفتن لیستی از کلمات کلیدی، لیست suggestion های گوگل رو با رتبه‌ هر عبارت ارائه خواهد داد. ببنید: بعد از دریافت خروجی می‌توانید فهرست را به فایل اکسل خود منتقل نمایید.

راهنمای استفاده از فایل:

  • پس ثبت‌نام، فایل را در google drive خود کپی نمایید.
  • حداکثر تعداد ۵۰ کلمه کلیدی مدنظر خود را در لیست بنویسید و در برای دریافت فهرست google suggestion دکمه «بروزرسانی فهرست» را بفشارید. در صورت درخواست مجوز ویرایش فایل، تایید کنید.
  • برای مشاهده فهرست نتایج به شیت output مراجعه کنید.
  • دقت نمایید که بین سلول ها فضای خالی نباشد.
اگر برای بکارگیری اکسل در بازاریابی دیجیتال نیاز به آموزش دارید، اینجا کلیک کنید! پاسخگوی سوال‌های شما در بخش کامنت‌ها خواهیم بود.
نویسنده : رضا یحیی پور
تاریخ انتشار : 1397-01-04 04:30:00
1966

1 نظر

user


ثبت نظر 1399-07-08 03:30:00 majidqorbanii@gmail.com Ghorbani
عرض سلام و وقت بخیر من اکسل suggestion های گوگل رو دانلود کردم ولی متاسفانه وقتی توی گوگل شیت بازش می کنم، بعد از فشردن دکمه ""بروز رسانی فهرست""، شیت output تغییری نمی کنه. بنظرتون مشکل از کجاست؟ ممنونم
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1399-07-17 03:30:00
سلام جناب قربانی باید یه نسخه از فایل را در گوگل درایو تون کپی کنید هنگام اجرا یه پرمیشن میخواد اون رو تایید کنید. در گام بعد قابل بهره برداری هست. اگر مساله ای بود من در خدمتتون هستم از تلگرام یا واتساپ موفق باشید

تازه ترین ها