دوره جامع آموزش Microsoft Visio

دوره جامع آموزش Microsoft Visio


69,000 تومان

50,000 تومان

در این دوره میاموزیم

شما می توانید به عنوان یک مهندس کامپیوتر، از ویزیو برای رسم انواع نمودار های طراحی شبکه یا نرمافزار استفاده کنید. به عنوان مهندس عمران می توانید پلن های ساختمانی در ویزیو طراحی کنید. به عنوان یک کارمند اداری می توانید انواع فلوچارت ها یا نمودارهای سازمانی را در ویزیو رسم کنید و همینطور کاربرد های دیگر برای رشته های دیگر

توضیحات بیشتر

برنامه Microsoft Visio به عنوان قویترین برنامه رسم انواع دیاگرام از سوی شرکت مایکروسافت ارائه شده و برای متخصصان رشته های مختلف کاربرد دارد. شما می توانید به عنوان یک مهندس کامپیوتر، از ویزیو برای رسم انواع نمودار های طراحی شبکه یا نرمافزار استفاده کنید. به عنوان مهندس عمران می توانید پلن های ساختمانی در ویزیو طراحی کنید. به عنوان یک کارمند اداری می توانید انواع فلوچارت ها یا نمودارهای سازمانی را در ویزیو رسم کنید و همینطور کاربرد های دیگر برای رشته های دیگر بدون هیچ پیش نیازی می توانید این دوره را مشاهده کنید و بعد از مشاهده ویدئوهای این دوره، قادر خواهید بود انواع نمودار را با تسلط بالا رسم کنید. معرفی برنامه و محیط Microsoft Visio 2016 سرفصل های دوره : روشهای انتخاب اشیاء برقراری ارتباط بین اشیاء با استفاده از Connector ها رسم انواع نمودار ایجاد نمودارهای سازمانی (Organization Chart) ایجاد دیاگرام TimeLine ایجاد دیاگرام تقویم ایجاد دیاگرام های نقشه رسم نمودار گانت ایجاد PivotDiagram کار با لایه ها کار یا Shape Data ایجاد انواع داده برای Shape ها مدیریت فیلد های داده کار با داده های Visual ورود و خروج Shape Data تنظیمات صفحه تهیه خروجی دلخواه از دیاگرام ایجاد Shape و Stancil سفارشی و ….

فصل 1/ 9 درس/187 دقیقه

آشنایی با محیط برنامه و کاربرد های Visio، تنظیمهای نمایشی، ذخیره و باز کردن دیاگرام

رایگان

در این قسمت ما ابتدا به معرفی برنامه Microsoft Visio 2016 می پردازیم. سپس با محیط Microsoft Visio 2016 آشنا می شویم. نگاهی به ریبون ها و Quick Access Toolbar خواهیم داشت و همینطور تنظیمهای نمایشی برنامه را مرور می کنیم و در پایان در مورد ذخیره و باز کردن فایل صحبت می کنیم.

مفهوم Stencil و Shape، مدیریت Stencil ها

در این قسمت ابتدا نگاهی به فایل های الگو خواهیم انداخت. با مفاهیم Stencil و Shape و همینطور دسته بندی Stencil ها آشنا خواهیم شد. در مورد باز و بسته کردن Stencil ها و نحوه نمایش محتوای Stencil صحبت می کنیم. با Document Stencil آشنا می شویم. و در انتها موضوع Basic Flowchart و درج و ویرایش SmartShape ها را مطرح می کنیم.

ویرایش Shape ها، ابزارهای انتخاب، گروهبندی و ترکیب Shape ها، کار با Connector ها

در این قسمت به موضوع جستجو و ویرایش Shape ها نگاهی می اندازیم. با ابزارهای انتخاب Shape آشنا می شویم. به موضوع گروهبندی و ترکیب Shape ها می پردازیم. در پایان هم روشهای اتصال Shape ها به هم ، موضوع Connector ها و تنظیمات نقاط پرش یا Jumper ها را مطرح می کنیم.

مدیریت صفحه ها، مفهوم Foreground Page و Background Page، کار با لایه ها

در این قسمت به موضوع مدیریت صفحه ها در Visio (ایجاد، کپی، حذف، تغییر نام، مرتب کردن صفحه) می پردازیم. با مفهوم Foreground Page و Background Page آشنا می شویم. انتخاب زمینه و کادر برای صفحه و همینطور تغییر اندازه و جهت صفحه را یاد میگیریم. با موضوع Theme و Style و روشهای اعمال آنها آشنا شده و در پایان یاد میگیریم که از موضوع لایه ها در ویزیو برای دسته بندی و مدیریت بهتر Shape ها استفاده کنیم.

ایجاد دیاگرام تقویم، ایجاد دیاگرام TimeLine، رسم نمودار گانت

در این قسمت و پس از آشنایی اولیه با مفاهیم رسم نمودار، با سه نوع نمودار پر کاربرد آشنا می شویم. ابتدا ایجاد دیاگرام تقویم را آموزش میبینیم. سپس در مورد ایجاد دیاگرام TimeLine صحبت می کنیم و در انتها به موضوع رسم نمودار گانت در ویزیو می پردازیم.

ایجاد نمودارهای سازمانی (Organization Chart)، رسم خودکار نمودار از داده های اکسل

در این قسمت سه نوع نمودار پر استفاده در ویزیو را رسم می کنیم. ابتدا در مورد دیاگرام های تقویم در بازه های زمانی مختلف صحبت می کنیم همچنین یاد میگیریم که این نمودار ها را به تقویم Outlook متصل کنیم. سپس در مورد دیاگرام های Timeline صحبت می کنیم و در انتها رسم نمودار گانت را مطرح می کنیم.

مفهوم Shape Data، استفاده از Shape Report، ایجاد انواع داده برای Shape ها

در این قسمت مفهوم Shape Data را مطرح می کنیم. یاد میگیریم که اطلاعات متصل به Shape را با استفاده از Shape Report مشاهده کنیم. دیتا های چند نمونه از دیاگرام های ویزیو را مشاهده می کنیم. یاد میگیریم که نوع داده دلخواه و جدید برای Shape ها تعریف کنیم. و در انتها با صفت های صفت های Ask on Drop,Hidden, Sort Key آشنا می شویم.

کار با پنجره Shape Data Set، مفهوم Graphics، ساخت Legend برای Data Graphic ها

در این قسمت و در ابتدا یاد میگیریم که با استفاده از پنجره Shape Data Set، فیلد های اطلاعاتی تعریف شده را به Shape های دیگر اختصاص دهیم. سپس با مفهوم Data Graphics و روش تعریف انواع Data Graphics آشنا می شویم. از Data Graphic های Text، Data Bar، Icon Set، Color By Value در دیگرام های مختلف استفاده می کنیم. یاد میگیریم که جهت سهولت درک، برای دیاگرام خود Legend تعریف کنیم و در پایان اتصال دیاگرام به منبع داده بیرونی را آموزش میبینیم.

اتصال به منابع داده مختلف (اکسس)، ایجاد Stencil و Shape جدید، خروجی های دیاگرام

در این قسمت موضوع اتصال دیاگرام به منبع داده بیرونی را ادامه می دهیم. ستون های اطلاعاتی را ویرایش می کنیم. اتصال به منابع داده مختلف و به طور خاص، اتصال به اکسس را آموزش میبینیم (در قالب یک دیاگرام پلن ساختمانی). مرور سریعی به Wireframe Diagram خواهیم داشت. در مورد ایجاد Stencil يا شابلن جدید و همچنین ایجاد و ویرایش Shape هاي يك Stencil صحبت می کنیم و در انتها تهیه خروجی دلخواه از دیاگرام را آموزش میبینیم.

6 نظر

user


ثبت نظر 1397-07-29
سلام چراامکان ثبت نام نیست من باتمام ایمیل هام تلاش کردم اما مدام پیام خطا میاد الان چی کارکنم؟؟
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1398-03-18
مشکلی نداره
ثبت نظر 1401-02-16
سلام وقت بخیر نسخه ویزیو من 2019 هستش و اموزش شما 2016 می خواستم بدونم چقدر متفاوتن
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1401-02-16
از منظر ظاهری قطعا تفاوت هایی دارند، ولی اصول کلی شون یکی هست. قطعا این دوره میتونه براتون مفید باشه.
ثبت نظر 1401-02-22 Nasim Talebi
برای من خیلی مفید بود متشکرم
ثبت نظر 1402-07-12 Vahid Monfred
دوره خوبی بود چرا که نه نسبت به قیمت و مطالب آموطشی خیلی هم عالی بود دستتون درد نکنه از همه شما متشکرم