آموزش کار با پایتون و اکسل

آموزش کار با پایتون و اکسل


0 تومان

0 تومان

در این دوره میاموزیم

محیطی که خود اکسل ‫‫پیشنهاد می ده به ما به عنوان برنامه نویسی وی بی ای توی (vba)اکسل هست که خب زمان برنامه نویسی تقریبا منسوخ شده ای یعنی گذاشتن زمان روش می تونه خیلی توجیه نداشته باشه. از طرفی دیگه، در واقع پایتون یه زبانیه که ‫‫یکی از مدرن ترین و به روزترین زبان های دنیا در زمین کار با داده هاست و اکسل یه ابزار بی نهایت قوی است برای گزارش سازی و همینطور البته پردازش اطلاعاته. اینا اگه ‫‫با هم ترکیب شه. شما می تونید تو پایتون، هر کاری می خواین، من جمله اتصال به محیط های بیرونی یا پردازش داده ها انجام بدید. بعد می تونید توی اکسل اونها رو نمایش بدید البته ‫فقط این نیست، پایتون ویرایش کارهای، فایل های اکسل رو هم با قدرت بسیار، بسیار زیادی انجام می ده.

توضیحات بیشتر

چرا باید پایتون و اکسل رو یادبگیریم؟ اولین چیزی که باید، احتمالا تو ذهن تون پیش بیاد اینه که چرا باید پایتون و اکسل رو یاد بگیرم. از ۲ منظر می تونید شما با این سوال مواجه بشین. اگر شما برنامه نویس پایتونید، خب احتمالا کار با اکسل می تونه تلف کردن وقت ‫‫با یه ابزار، با یه ابزار در واقع سطح پایین یا کم اهیمت تلقی بشه. اگه شما برنامه نویس نیستید و با اکسل کار می کنید، فضای اینکه پایتون و اکسل و با هم ترکیب بخواین بکنید، می تونه براتون خیلی پیچیده به نظر بیاد. ‫‫من خیلی نمی تونم بهتون منطق اینکه چرا باید این کار رو انجام بدیم، دلایل علمی براتون بیارم. ولی خب، یه چیزایی می شه گفت. اونم اینه که عرض به حضورتون که به عنوان کاربر اکسل، محیطی که خود اکسل ‫‫پیشنهاد می ده به ما به عنوان برنامه نویسی وی بی ای توی (vba)اکسل هست که خب زمان برنامه نویسی تقریبا منسوخ شده ای یعنی گذاشتن زمان روش می تونه خیلی توجیه نداشته باشه. از طرفی دیگه، در واقع پایتون یه زبانیه که ‫‫یکی از مدرن ترین و به روزترین زبان های دنیا در زمین کار با داده هاست و اکسل یه ابزار بی نهایت قوی است برای گزارش سازی و همینطور البته پردازش اطلاعاته. اینا اگه ‫‫با هم ترکیب شه. شما می تونید تو پایتون، هر کاری می خواین، من جمله اتصال به محیط های بیرونی یا پردازش داده ها انجام بدید. بعد می تونید توی اکسل اونها رو نمایش بدید البته ‫فقط این نیست، پایتون ویرایش کارهای، فایل های اکسل رو هم با قدرت بسیار، بسیار زیادی انجام می ده.

فصل 1/ 15 درس/201 دقیقه

چرا پایتون و اکسل - نصب پایتون و pip

رایگان

00-why-python-and-excel-install-python-and-pip

ایجاد, کپی, تغییر نام و حذف ورک شیت توسط کتابخانه openpyxl

رایگان

01-worksheet-create-delete-rename-copy

ویرایش Range در یک ورک شیت توسط openpyxl

02-ranges-part1

ادامه ویرایش Range در یک ورک شیت توسط openpyxl

03-ranges-part2

فرمت رشته های متنی در پایتون, autofill و numberFormat در openpyxl

04-autofill-format-inpython-format-in-excel

اضافه کردن و حذف سطر و ستون, merge, move, freeze در openpyxl

05-add-delete-rows-columns-move-ranges

کار با style ها در openpyxl protection, font, alignment fill, border

06-styles

انجام data_validation و autofilter توسط openpyxl

07-data_validation_autofilter

درج و ویرایش نمودار ها توسط openpyxl

08-charts

درج و ویرایش تصاویر, کار با Tables توسط openpyxl

09-images-tables

استفاده از کتابخانه pandas, بخش اول: DataFrame

10-pandas-part1

خواندن اطلاعات از منابع مختلف توسط pandas

11-pandas-part2

فیلتر کردن اطلاعات با استفاده از pandas

12-pandas-filter

حذف اطلاعات غیر صحیح از DataFrame با استفاده از pandas

13-pandas-data-cleaning

تبدیل اطلاعات یک Datarame در pandas

14-pandas-data-convert

1 نظر

user


ثبت نظر 1400-11-03 Saeed Abdolmohammadi
سلام مرسی از آموزش خوب ورایگانتون، من یه لیست اسامی دارم و میخام اونارو بزارم تو مثلا ستون G هر کاری کردم نشد،میشه یه راهنمایی کنید چطوری میشه اینکارو کرد؟