دوره آموزش برنامه نویسی پیشرفته اکسس

دوره آموزش برنامه نویسی پیشرفته اکسس


158,000 تومان

130,000 تومان

در این دوره میاموزیم

دوره پیشرفته برنامه نویسی اکسس مطالب تخصصی را با محوریت یک پروژه و با زبانی ساده ارائه می دهد. مطالب ارائه شده در این دوره بر اساس نیاز های عملی مخاطب طراحی شده و ادعا می کنیم که آموزشی به زبان فارسی و در این سطح نمی توانید پیدا کنید.

فصل 1/ 1 درس/16 دقیقه

معرفی ساختار دیتابیس، ارتباطات و موجودیت ها

رایگان

در این قسمت ساختار دیتابیس خرید و فروشی که پروژه بر روی آن پیاده می شود، معرفی شده و شما با موجودیتها، ارتباطات و ویژگی های هر موجودیت به طور کامل آشنا می شوید.

فصل 2/ 6 درس/112 دقیقه

معرفی ساختار دیتابیس، ارتباطات و موجودیت ها

در این قسمت مفاهیم کتابخانه و کلاس در برنامه نویسی اکسس معرفی شده و نگاه عمیق تری به ابزار پیمایش کلاس های اکسس (Object Browser) خواهیم داشت. در ادامه هم اولین قدم در آشنایی با کتابخانه مهم DAO را خواهیم برداشت.

ساخت دیتابیس و جداول آن با استفاده از کتابخانه DAO

در این قسمت و در ادامه موضوع آشنایی با کتابخانه DAO، طراحی ساختار دیتابیس به کمک DAO را آموزش میبینیم و جداول یک دیتابیس نمونه را به کمک کتابخانه DAO ایجاد خواهیم کرد.

ساخت LinkedTable، ساخت و ویرایش Query ها توسط DAO

در این قسمت و در ادامه موضوع آشنایی با کتابخانه DAO، ساخت LinkedTable به کمک DAO و همچنین ساخت و ویرایش Query ها با استفاده از کتابخانه DAO را آموزش میبینیم.

خواندن اطلاعات توسط کلاس Recordset، ساخت لاگین در SQL Server

در این قسمت و در ادامه موضوع آشنایی با کتابخانه DAO، یاد میگیریم که چگونه به کمک کلاسRecordset اطلاعات دیتابیس را بخوانیم. همچنین با یادگیری نحوه ساخت Login در SQL Server، اولین قدم در مسیر اتصال به آن را خواهیم برداشت.

اتصال به SQL Server، ویرایش اطلاعات به کمک DAO

در این قسمت و در ادامه موضوع آشنایی با کتابخانه DAO، نحوه اتصال به SQL Server به کمک DAO و وهمچنین درج، ویرایش و حذف اطلاعات توسط DAO را آموزش میبینیم.

ساخت LinkedTable و LocalTable به کمک DAO، شروع آشنایی با ADODB

در این قسمت و در ادامه موضوع آشنایی با کتابخانه DAO، نحوه اتصال به SQL Server به کمک DAO و وهمچنین درج، ویرایش و حذف اطلاعات توسط DAO را آموزش میبینیم.

فصل 3/ 6 درس/120 دقیقه

ادامه کتابخانه ADO، درج و ویرایش اطلاعات، شروع طراحی پروژه

در این قسمت و در ادامه موضوع آشنایی با کتابخانه ADODB، درج و ویرایش اطلاعات توسط ADO را یاد میگیریم. سپس بهینه سازی کد ها و حرکت به سمت برنامه نویسی پیشرفته را تمرین میکنیم و در انتها اولین قدم به سمت توسعه پروژه را برمی داریم.

طراحی فرم جستجوی پیشرفته، انتقال اطلاعات بین دو فرم

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، فرم جستجوی پیشرفته و بدون خطای کاربران را می سازیم. سپس روش انتقال اطلاعات بین دو فرم را یاد میگیریم و در پایان، مشاهده اطلاعات کاربر توسط ADO را انجام می دهیم.

فرم ویرایش اطلاعات کاربر به کمک ADO

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، فرم ویرایش اطلاعات کاربر را با استفاده از ADO طراحی می کنیم. برای بررسی صحت اطلاعات فرم یک ساختار کنترلی حرفه ای طراحی می کنیم و بعد از بررسی اطلاعات, موضوع ذخیره را آموزش می بینیم.

کار با کتابخانه های ADODB.Stream و Office.fileDialog

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، برای تکمیل موضوع فرم ویرایش اطلاعات کاربر و جهت ذخیره تصاویر مربوط به کاربر در دیتابیس، کار با کتابخانه های ADODB.stream و Office.fileDialog را آموزش میبینیم.

ذخیره و بازخوانی تصویر در دیتابیس، Environ، فرم لاگین

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، نحوه ذخیره تصویر کاربر در دیتابیس و نحوه خواندن تصویر از دیتابیس را آموزش میبینیم. با تابع Environ آشنا شده و فرم لاگین حرفه ای طراحی می کنیم.

طراحی و پیاده سازی موضوع مدیریت کاربران آنلاین

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، به بحث مدیریت کاربران آنلاین می پردازیم. منظور از این موضوع طراحی و پیاده سازی ساختاری در برنامه است که به کمک آن بتوانیم مشخص کرده (و البته نمایش دهیم) که چه کاربرای از طریق کدام کامپیوتر و در چه زمانی به سیستم وارد شده اند و در چه زمانی از سیستم خارج شده اند.

فصل 4/ 9 درس/222 دقیقه

نمایش کاربران آنلاین, شروع مفهوم Class Module

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، موضوع مدیریت کاربران آنلاین را تکمیل کرده و لیست کاربران آنلاین را نمایش می دهیم (نمایش لیست تصاویر کاربران در فرم Bound). در ادامه هم قدم مهمی در موضوع برنامه نویسی پیشرفته برداشته و با مفاهیم اولیه Calss Modules آشنا می شویم.

ادامه مفهوم Class Module, طراحی کلاس اتصال به دیتابیس

در این قسمت موضوع کار با ClassModule ها را ادامه می دهیم و یاد میگیریم که با مفاهیم Property, Method, Event در یک کلاس کار کنیم. در ادامه و به عنوان اولین کلاس کاربردی, کلاسی برای مدیریت اتصال به دیتابیس طراحی کنیم.

استفاده از کلاس دیتابیس در پروژه, ایجاد کلاس User

در این قسمت و در ادامه کار با ClassModule ها , کلاس Database را در پروژه استفاده می کنیم. سپس برای مدیریت کاربران شروع به طراحی کلاس User می کنیم.

ادامه طراحی کلاس User و استفاده از آن در پروژه

در این قسمت و در ادامه کار با ClassModule ها , طراحی کلاس User را ادامه می دهیم و متد های Save و findAll را طراحی می کنیم. سپس از کلاس User در پروژه استفاده می کنیم.

ادامه استفاده از کلاس User، استفاده از کلاس Hash

در این قسمت و در ادامه کار با ClassModule ها , استفاده از کلاس User در پروژه را ادامه می دهیم. سپس با موضوع hash اطلاعات آشنا شده و یک کلاس hash در پروژه معرفی می کنیم. در ادامه از این کلاس در فرم تغییر رمز استفاده می کنیم.

اضافه کردن کاربر جدید و حذف آن، Transaction، کلاس Command

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، کلاس User را برای امکان اضافه کردن کاربر جدید توسعه می دهیم. سپس بحث حذف کاربر را ابتدا به کمک کلاس Recordset انجام داده و سپس همین کار را به کمک کلاس Command در ADODB انجام می دهیم. در پایان هم به مفهوم مهم Transaction در دیتابیس پرداخته و حذف کاربر و همه تاثیرات آن از تمامی جداول را به کمک این مفهوم انجام می دهیم.

تکمیل لیست کاربرها و لیست مشتریها، ماکروی Autoexec

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، ساخت ستون محاسباتی بر روی لیست کاربرها به کمک دستور Case When را یاد میگیریم. سپس یک View در SQL Server برای نمایش لیست مشتری ها ایجاد می کنیم و در پایان بحث ماکروی Autoexec و نحوه شروع یک اپلیکیشن در اکسس را آموزش میبینیم.

لیست کالاها، فرم ویرایش کالا و مشتری، کار با Drop Down های مرتبط

در این قسمت و در ادامه توسعه پروژه، فرم لیست کالا ها را کامل کرده و پس از ساخت کلاسهای کالا و مشتری, فرم ویرایش کالا و مشتری را تکمیل می کنیم. در فرم ویرایش مشتری موضوع DropDown های مرتبط را بر روی فیلد های استان و شهر, به طور کامل توضیح می دهیم.

استفاده از dll، طراحی فرم ویرایش خرید ها

در این قسمت ابتدا در مورد مفهوم فایل dll و نحوه استفاده آن در پروژه اکسس صحیت می کنیم و مثال های ساده ای در این موضوع مطرح می کنیم. سپس در ادامه توسعه پروژه، فرم لیست خرید ها را تکمیل کرده و با طراحی یک UI متفاوت برای آن، سعی می کنیم که ساختار رابط کاربری تعاملی و پیچیده را آموزش دهیم.

فصل 5/ 2 درس/55 دقیقه

تکمیل فرم ویرایش خرید ها، طراحی و توسعه بحث مدیریت دسترسی ها

در این قسمت رابط کاربری مطرح شده در فرم ویرایش خرید ها را تکمیل می کنیم و سپس وارد موضوع بحث مدیریت دسترسی ها می شویم و ویرایش و استفاده از بحث دسترسی ها در پروژه را آموزش میبینیم.

تحلیل سطوح دسترسی، درج و ویرایش فایل های الگو و استفاده از آنها

در این قسمت نگاهی تحلیلی به موضوع لایه های مختلف سیستم های مدیریت دسترسی خواهیم انداخت. سپس با ساختن کلاس فایل، موضوع ویرایش فایل ها را مطرح می کنیم و در پایان برای گزارش لیست کالا ها، از فایل اکسل وارد شده به عنوان الگو استفاده می کنیم.

فصل 6/ 2 درس/58 دقیقه

کلاس Setting, مدیریت پرداخت ها٫ لیست گزارش ها

در این قسمت ابتدا به موضوع تنظیمات برنامه می پردازیم پروژه را با استفاده از تنظیمات خاص سفارشی می کنیم. سپس لیست و ویرایش پرداخت ها را ایجاد می کنیم. جهت آشنایی بیشتر٫ با دو ActiveX دیگر آشنا شده و برای نمایش فایل های پی دی اف٫ از Web Browser ActiveX استفاده می کنیم و در پایان بحث گزارش های پروژه را پیش می بریم.

طراحی فرم ویرایش سفارش ها و کلاس های مربوطه، مفهوم کارتابل کاربر

در این قسمت پیچیده ترین و مهم ترین فرم پروژه یعنی فرم ویرایش سفارش ها را طراحی می کنیم. به توجه به وضعیت های قابل انتخاب برای هر سفارش و تعریف کد های دسترسی برای آنها، مفهومی شبیه کارتابل کاری طراحی کردیم که هر کسی سفارش های ثبت شده خود را مدیریت کند و برای سفارش های در حال بررسی، کد دسترسی جداگانه تعریف کردیم. جهت کمک به کاربر در زمان ثبت سفارش، آخرین وضعیت مشتری و موجودی کالا را به کاربر نشان می دهیم و … سخن آخر : می دانیم که بخش ها مختلف را می شد با جزییات بیشتر کامل کرد، ولی زمان بیش از این خارج از حوصله شما بود. یک بار دیگر ادعا می کنیم کاری که در طول این دوره انجام دادیم، به شما کمک می کند پروژه های بزرگ و تحت شبکه را به راحتی در اکسس طراحی و مدیریت کنید و این بدون تردید کامل ترین آموزش فارسی اکسس می باشد که تا کنون تولید شده است.

27 نظر

user


ثبت نظر 1396-06-12
با عرض سلام ، بنده خواهشی از شما داشتم در مورد اینکه در مورد برنامه نویسی در اکسس دوره های تکمیلی و یا ارتباط اکسس با سی شارپ دوره های تخصصی برگزار فرمایید.
ثبت نظر 1398-05-15 حسین شفا حسین شفا
سلام من یک دیتابیس دارم و میخوام اطلاعاتی که از طریق فرم گرفته ام در جدول درج کنم ممکنه کمک کنید
ثبت نظر 1398-08-03 سید سعید نوری
سلام خسته نباشید فایل ویدوئو جلسه ۲۳ دوره آموزش اکسس پیشرفته ایراد داره دانلود نمیشه
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1398-08-03
با تشکر از نظر شما این موضوع به دلیل اختلالی در سرور به وجود آمده بود. حالا اصلاح شده. موفق باشید
ثبت نظر
سید سعید نوری 1398-08-07
ممنون
ثبت نظر 1396-06-15 sinaaa
سلام وقت شما خوش استاد من با حجم سنگینی از داده ها طرف هستم که هر چند روز توسط یک فایل اکسل فرستاده شده به آنها افزوده می شود راهکاری می خوام که به جای اینکه فایل اکسل را انتخاب کنم و به اکسس تبدیل کنم توسط یک دادن یک مسیر و و انتخاب فایل اکسل داده ها در جدول مربوطه بنشیند آیا دوره شما این آموزش را دارد دوستدار شما موفق و سربلند باشد
ثبت نظر
وحید فرزام 1396-06-15
سلام ارتباط با اکسل (و نه دقیقا همین موضوع) را در دوره جامع اکسس مفصلا مطرح کرده ایم
ثبت نظر 1396-05-02
باعرض سلام جناب استادعزیز ، اگر لطف کنید کتابی در زمینه زبان اسکیوال در اکسس معرفی کنید بینهایت ممنون میشوم . با تشکر
ثبت نظر 1396-06-19 مرتضی محمودی
با سلام . قیمت محصولا خیلی بالاست . اکسل رو خریداری کردم و اکسس مقدماتی و اس کیو ال ولی مثل اینکه هر دوره قیمت محصولات 2 برابر میشه.اویل که مطالب خوب اکسل رو رایگان گذاشتید خیلی خوشم اومد و ماکرو اکسل بازم خیلی خوب بود و داشبورد و حتی اکسس مقدماتی ولی این دوره خیلی گرون شده.کمی هم بفکر قشر متوسط و پایین باشید با تشکر
ثبت نظر
وحید فرزام 1396-06-22
دوست عزیز قیمت بالا نسبت به چی ؟ چرا ارزش آموزش و تاثیری که در پیشرفت شما میزاره رو در نظر نمیگیرید ؟ این دوره حاصل سالها تدریس و انجام پروژه های اکسس هست که ما با صرف زمان زیاد و با زبانی ساده برای شما تولید کردیم. به ما اعتماد کنید، ارزش این دوره خیلی بیش از اینه !
ثبت نظر
محمد 1396-07-01
با سلام و خسته نباشید و تشکر از زحمات شما ,لطفا یک کد تخفیف مناسب جهت شروع سال تحصیلی اعلام کنید یا کمی قیمت تعدیل گردد بهتر است. با تشکر
ثبت نظر
وحید فرزام 1396-07-01
سلام دوست گرامی کد تخفیف اعمال شد به کانال تلگرام فردانش مراجعه کنید : https://telegram.me/fardanesh_ir
ثبت نظر 1396-07-02 محسن بهزادی
سلام جناب فرزام. سوالی برای بنده مطرح هست .اینکه آیا پس از خرید این محصول در صورتی که سوالات و مشکلاتی برای ما پیش بیاد می توانیم از راهنمایی های شما استفاده کنیم؟ جسارت نباشد اما دلیل این سوالم این است که در سطح اینترنت هستند برخی از افراد که انها هم محصولاتی از اکسس را ارائه می دهند و ادعای رفع اشکال مشتریان را دارند اما پس از خرید محصول به سختی می توانید آنها را پیدا کنید چه برسد به اینکه مشکلات خود را مطرح نموده و جواب بگیرید.
ثبت نظر
وحید فرزام 1396-07-02
سلام دوست گرامی لطفا به گروه تلگرام فردانش مراجعه کنید و پاسخگویی را خودتان بررسی کنید گروه تلگرامی پرسش و پاسخ فردانش : https://t.me/joinchat/CNR9yj7CoJpOaCZ-Dv9E_A ما به شما تا جایی که بتوانیم کمک میکنیم که خوتان مشکلتان را حل کنید، نه اینکه ما برایتان حل کنیم موفق باشید
ثبت نظر
مهران 1396-07-07
اقا محسن دوست گرامی.. من مطالب ایشون رو هنوز خریداری نکردم ولی ایشون به قدری وقت گذاشتن و جوابگوی بنده بودن که ارزش میلیونی داشت برام اقای فرزام یه استاد واقعیه بنده خیلی ممنونم از ایشان..
ثبت نظر 1396-08-09 محمد رضا
با سلام استاد کاری که من میخوام انجام بدم مدیریت فروشگاه هست یعنی یه تعداد مشتری دارم که خریدهایی انجام میدن ( چکی - نقدی و ... ) و من میخوام اینها را مدیریت کنم . گزارشات مختلف تهیه کنم و ... آیا این دوره جوابگوی نیازم هست ؟
ثبت نظر 1396-08-26 س
سلام. وقت بخیر بنده میخواستم با نرم افزار اکسس و برنامه نویسی در اون آشنا بشم. و بتونم کامل باهاش برنامه بنویسم. کدوم دوره را پیشنهاد میکنید؟ ممنون
ثبت نظر
وحید فرزام 1396-08-26
سلام دوست گرامی پیشنهاد می کنم که در قدم اول دوره جامع اکسس رو ملاحظه بفرمایید
ثبت نظر 1396-09-09 مهدی رحیمی
سلام من با اکسس آشنایی کافی دارم و با آن ،برنامه انبار و حسابداری و حقوق و دستمزد نوشتم ولی اطلاعات برنامه نویسی ام خیلی پایین است و می خواهم در حد حرفه ای یاد بگیرم آیا این آموزش این امکان را در اختیار من قرارمی دهد
ثبت نظر
وحید فرزام 1396-09-11
سلام دوست گرامی بلی قطعا می توانید البته این دوره در سطح پیشرفته ارائه شده و بهتر است که قبل از آن دوره اس کیو ال را مشاهده بفرمایید
ثبت نظر 1398-08-08 سید سعید نوری
با سلام من یه سوال تو طراحی دیتا بیس دارم من تو دیتابیسم یه جدول دارم با ۵۰ تا فیلد میخواستم ببینم بهتره که یه جدول باشه با همین ۵۰ تا فیلد یا به چندتا جدول کوچکتر بشکنه البته واضحه که اگه به چندتا جدول بشکنه ارتباط جداول یک به یک خواهد بود؟ (جدول کارکرد ماشین آلات سنگین هستش و این فیلد ها هرکدوم یه مشخصه خاص ازکارکرد هست- تمام نرمال سازی ها انجام شده و قابل شکستن به رابطه یک به چند ندارد )
ثبت نظر
سید سعید نوری 1398-08-08
توضیح: جدول بصورت روزانه برای هر ماشین تکمیل میشه
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1398-08-09
قاعدتا برای ثبت اتفاقات روزانه بهتره جدول ماشین الات از جدول ثبت وقایع جدا باشه
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1398-08-09
سلام موضوع مورد سوال شما کاملا بستگی داره به اینکه اون فیلد ها چه باشند و چقدر وابستگی داشته باشند، و اینکه ایا بتوانند در یک جدول قرار بگیرند به لحاظ ماهیتی یا نتوانند. وگرنه صرف ۵۰ فیلد نمیتونه مانع بشه که در یک جدول بیایند. اگر جزئیات بیشتری خواستید تو گروه پرسش پاسخ مطرح بفرمایید یا به واتس اپ سایت پیام بدهید.
ثبت نظر
سید سعید نوری 1398-08-09
ممنون از توضیحاتتون، بله جدول ماشین آلات از جدول کارکرد جدا هست خود جدول کارکرد ۵۰تا فیلد داره هر رکورد جدول کارکرد شامل کارکرد یک روز ماشین هست ساعت کارکرد، مصرف سوخت، مصرف برق، مصرف روغن، تعداد اپراتور، اگه خارج از سرویس بشه دلیل خرابی و ......
ثبت نظر 1398-12-25 ali habibi
سلام استاد من دوره آموزش جامع شما رو تهیه و استفاده کردم به طور کامل دیتا بسی را برای مجموعه خودمون درست کردم اما مشکل اینجاست که این فایل باید بین تهران و همدان شیر باشه و چند کاربر همزمان ازش استفاده کنند آیا میشه با این آموزش به این مهم رسید یا خیر؟
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1398-12-25
سلام اگر ساختار دیتابیس از واسط کاربری جدا باشه (مانند دوره پیشرفته اکسس) و در هر دو جا شما به دیتابیس دسترسی داشته باشید، شدنیه